levá dekorace článkupravá dekorace článku
01.03. 2012

Prohlášení studentů AS UJEP k akci Týden neklidu

Studentská komora akademického senátu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem (dále jen SKAS) plně podporuje akce v rámci tzv. Týdne neklidu a vyzývá všechny studenty na naší ALMA MATER, aby se připojili k akademické diskusi v rámci jednotlivých akcí. Nechceme být odbojáři, chceme demokratickou diskusi o problémech, které jsou pro nás primární. A jelikož někteří lidé v čele s J. Dobešem nepřipustili věcnou, otevřenou a demokratickou diskusi, jsme nuceni sahat k těmto projevům občanské nespokojenosti, které považujeme za demokratický a legitimní prostředek, jak říci NE stávajícímu postupu ve věci vysokoškolské reformy.

SKAS velmi lituje názorů, které se šíří zvláště mezi neinformovanými studenty, kteří jsou přesvědčeni, že jich se tato reforma týkat nebude. SKAS upozorňuje tyto studenty a snaží se je informovat, že nejde již jen o školné. Bohužel se tento nešvar rozmohl i v některých senátech jednotlivých fakult. SKAS vadí přístup ministra J. Dobeše a MŠMT k celé problematice. To, co se nyní děje ve školství, může se stát za měsíc, či rok v jiné sféře lidské činnosti. Všem, kteří nechtějí o systému tvorby reforem diskutovat, a to nejen vysokoškolského zákona, pak SKAS vzkazuje: Dialog je forma demokracie, direktiva totality!

Během posledních let je vidět klesající tendence KVALITY českého vysokého školství. Každý zodpovědný příslušník akademické obce v ČR se ptá: PROČ? SKAS vidí primární důvod v přístupu nejen MŠMT v čele s J. Dobešem ke vzdělání jako takovému. Jsme si vědomi, že všechny problémy nelze svalovat na ministra a jeho náměstky. To SKAS nechce a nedělá. Jsme přesvědčeni, že na počátku byl dobrý úmysl a pokus o reformu stávajícího systému. Ovšem výsledný produkt, cesta k němu a následné jednání o něm, je pro SKAS zcela nepřijatelný.

Z výše uvedeného vyplývá, že SKAS považuje za nejčestnější a nejlepší řešení situace odstoupení ministra školství Josefa Dobeše a jmenování kompetentních osob na jednotlivá odpovědná místa a zahájení smysluplné, věcné a demokratické diskuse s širokou akademickou obcí.